REGULAMIN REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO BHPMAJSTER.PL

§ 1. Postanowienia ogólne

Niniejszy regulamin, zwany dalej „Regulaminem”, określa zasady korzystania ze sklepu internetowego znajdującego się pod adresem www.bhpmajster.pl, zwanego dalej „Sklepem Internetowym”, w szczególności zasady zawierania za pośrednictwem Sklepu Internetowego umów sprzedaży produktów znajdujących się w asortymencie Sklepu Internetowego, zasady wykonywania tych umów oraz zasady postępowania reklamacyjnego. Regulamin określa również prawa Konsumenta do odstąpienia od umowy oraz możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.

Sklep Internetowy prowadzony jest przez Krystiana Piotrowskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą BHP Majster Krystian Piotrowski, posiadającego NIP 7772999935, REGON 302656340.

Adres Sklepu Internetowego i dane kontaktowe:

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają odpowiednio: SPRZEDAWCA – Krystian Piotrowski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BHP Majster Krystian Piotrowski, posiadający numer NIP 7772999935, REGON 302656340 adres: ul. Wawrzyniaka 5, 62-050 Mosina.

a) SKLEP INTERNETOWY – serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę działający pod adresem www.bhpmajster.pl;

b) DNI ROBOCZE – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy.

c) KLIENT – osoba fizyczna, która ukończyła 13. rok życia, przy czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18. roku życia, wymagana jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego, chyba, że posiada ona pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, która korzysta ze Sklepu Internetowego, w szczególności, która na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie składa zamówienie za pośrednictwem Sklepu Internetowego;

d) KONSUMENT – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;

e) KONTO KLIENTA – tworzony indywidualnie podczas zakupów profil Klienta przetwarzający jego dane osobowe, służący jako instrument do realizacji składanych przez Klienta zamówień, kontaktu ze Sklepem Internetowym oraz pozyskiwania informacji na temat statusu wysyłki.

f) KOSZYK – usługa udostępniana każdemu Klientowi, który korzysta ze Sklepu Internetowego, polegająca na umożliwieniu mu złożenia zamówienia jednego lub kilku produktów, dokonania wpisania kodów rabatowych umożliwiających obniżenie ceny na zasadach określonych odrębnymi umowami/regulaminami, wyświetlenia podsumowania ceny poszczególnych produktów i wszystkich produktów łącznie (w tym ewentualnych kosztów wysyłki), wyświetlenia przewidywanego terminu wysyłki produktów.

g) ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia umowy sprzedaży na odległość składane z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, określające produkt lub produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu Internetowego, co do którego lub co do których Klient składa ofertę zawarcia umowy sprzedaży, oraz dane Klienta konieczne dla ewentualnego zawarcia i wykonania umowy sprzedaży.

Informacje o produktach i usługach prezentowane w Sklepie Internetowym lub, w przypadku składania zamówień z wykorzystaniem innych środków porozumiewania się na odległość (np. poczty e-mail), w przesłanej przez Sprzedawcę wiadomości elektronicznej z potwierdzeniem treści proponowanej umowy sprzedaży, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, kierowane przez Sprzedawcę do Klientów, a nie ofertę w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Warunki sprzedaży, zwłaszcza w przypadku zamówień większej wartości lub obejmujących większy wolumen, przed złożeniem Zamówienia mogą być przedmiotem negocjacji, jeżeli Sprzedawca wyrazi na to zgodę. W tym celu Klient winien skontaktować się ze Sprzedawcą za pośrednictwem poczty elektroniczne na adres e-mail sklep@bhpmajster.pl

Wszystkie produkty prezentowane w Sklepie Internetowym są fabrycznie nowe. Produkty te mogą być objęte gwarancją producenta lub dystrybutora. Szczegółowe warunki gwarancji i czas jej trwania są wówczas podawane w karcie gwarancyjnej wystawionej przez gwaranta i dołączonej do produktu lub przesłanej Klientowi na jego prośbę. Korzystanie ze Sklepu Internetowego wymaga spełnienia przez urządzenie końcowe i system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, wymagań technicznych określonych w § 7 Regulaminu.

Klient zobowiązany jest do podawania w udostępnionych w ramach Sklepu Internetowego formularzach wyłącznie prawdziwych, aktualnych i wszystkich koniecznych danych Klienta oraz ich niezwłocznego aktualizowania. Odmowa podania danych niezbędnych do złożenia Zamówienia bądź zawarcia umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną oraz wykonania tych umów, skutkować może niemożliwością złożenia Zamówienia albo odmową jego przyjęcia do realizacji.

§ 2. Rejestracja Konta

Klienta Rejestracja Konta Klienta jest dobrowolna i nieodpłatna. Dokonanie zakupu produktu nie wymaga rejestracji Konta Klienta.

Rejestracja Konta Klienta możliwa w panelu „Logowanie” dostępnym na stronie głównej Sklepu Internetowego lub podczas składania Zamówienia w Sklepie Internetowym.  Zarejestrowanie Konta Klienta wymaga wypełnienia formularza rejestracji, w którym Klienta podaje następujące dane: imię i nazwisko/nazwa Klienta, numer telefonu, adres poczty elektronicznej (adres e-mail), adres zamieszkania/siedziby Klienta, adres dostawy, hasło, a w przypadku Klienta niebędącego Konsumentem dodatkowo numer NIP.

Rejestracja Konta Klienta wymaga uprzedniego zapoznania się i zaakceptowania niniejszego Regulaminu, a także wyrażenia przez Klienta zgody na przetwarzanie jego danych osobowych podanych podczas rejestracji, oznaczonych jako obligatoryjne. Podanie danych oznaczonych jako obligatoryjne jest niezbędne do założenia Konta Klienta, realizacji i obsługi zamówień złożonych w Sklepie Internetowym oraz prawidłowej realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną. Po wypełnieniu formularza rejestracji należy nacisnąć przycisk „Zarejestruj się”. Sklep Internetowy potwierdzi rejestrację Konta Klienta poprzez wysłanie na adres e-mail wskazany w formularzu rejestracji wiadomość potwierdzająca zarejestrowanie Konta Klienta.

Po zarejestrowaniu Konta Klienta, Klient może zalogować się do Sklepu Internetowego podając wskazany podczas rejestracji adres poczty elektronicznej (adres e-mail) oraz hasło. Z momentem otrzymania przez Klienta w formie elektronicznej wiadomości potwierdzającej zarejestrowanie Konta Klienta między Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie umożliwienia Klientowi założenia i korzystania z Konta Klienta. Usługa Konta Klienta świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient może w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunąć Konto Klienta poprzez wysłanie żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem:

  • poczty elektronicznej na adres: sklep@bhpmajster.pl
  • pisemnie na adres: Ul Wawrzyniaka 5, 62-050 Mosina.

Klient ma możliwość zmiany danych wprowadzonych podczas tworzenia Konta Klienta w każdym czasie korzystając z opcji dostępnych w ramach Konta Klienta. Reklamacje związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną można składać: pisemnie lub w za pośrednictwem poczty elektronicznej na adresy wskazane w punkcie 8 powyżej.

Ustosunkowanie się do reklamacji przez Sprzedawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, chyba, że z przepisów prawa lub odrębnych regulaminów wynika inny termin.

§ 3. Warunki zawierania umowy sprzedaży

Sprzedawca umożliwia składanie Zamówień na produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu Internetowego w następujący sposób: w Sklepie Internetowym; pocztą elektroniczną na adres e-mail sklep@bhpmajster.pl

W ramach rozwoju świadczonych usług, Sprzedawca może wprowadzać kolejne sposoby składania Zamówień z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, na zasadach określonych niniejszym Regulaminem. Złożenia Zamówienia wymaga uprzedniego zapoznania się i zaakceptowania niniejszego Regulaminu, a także wyrażenia przez Klienta zgody na przetwarzanie jego danych osobowych podanych podczas składania Zamówienia oznaczonych jako obligatoryjne. Podanie danych oznaczonych jako obligatoryjne jest niezbędne do założenia Zamówienia oraz jego realizacji i obsługi przez Sklep Internetowy.

Zamówienia za pośrednictwem Sklepu Internetowego można składać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Zamówienia realizowane są w dni robocze. Sprzedawca umożliwia Klientowi złożenie Zamówienia w Sklepie Internetowym w następujący sposób:

  • Klient kompletuje Zamówienie korzystając z Koszyka. Przez naciśnięcie na przycisk „Dodaj do koszyka”
  • Klient dokonuje wyboru produktu znajdującego się w asortymencie Sklepu Internetowego w chwili składania Zamówienia, zgodnie z jego opisem i ceną, oraz wybiera rozmiar ewentualnie inne parametry produktu, jeżeli dostępna jest opcja ich wyboru.
  • Po skompletowaniu Koszyka a jego aktualizacji, w celu złożenia Zamówienia Klient powinien wykonać kolejno następujące czynności: wybór sposobu dostawy ewentualnie wybór opcji odbioru osobistego; wybór metody płatności; naciśnięcie przycisku „Przejdź do kasy”; w przypadku Klienta nie posiadającego Konta Klienta – wypełnienie formularza, w którym Klient podaje następujące dane: imię i nazwisko/nazwa Klienta, numer telefonu, adres poczty elektronicznej (adres e-mail), adres zamieszkania/siedziby, adres dostawy, jeżeli jest inny niż adres zamieszkania/siedziby; w przypadku Klienta posiadającego Konto Klienta – potwierdzenie aktualności danych koniecznych do zawarcia i realizacji umowy sprzedaży; jeżeli Klient żąda wystawienia faktury VAT konieczne jest również podanie numeru NIP, a w przypadku Konsumenta numeru NIP lub numeru PESEL;
  • weryfikacja wybranych metod dostawy i płatności (na tym etapie istnieje możliwość dokonania zmiany wybranych wcześniej opcji); akceptacja niniejszego Regulaminu (brak akceptacji Regulaminu uniemożliwia złożenie zamówienia);
  • wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych podanych podczas rejestracji, oznaczonych jako obligatoryjne (brak zgody uniemożliwia złożenie zamówienia); złożenie zamówienia poprzez użycie przycisku „Kupuje i płacę”.

1.3. Po włożeniu produktu do Koszyka, jeszcze przed złożeniem Zamówienia, widoczna jest lista dostępnych sposobów dostawy i płatności ze wskazaniem wysokości związanych z tym opłat.

1.4. Informacja o całkowitej wartości Zamówienia, która obejmuje ceny poszczególnych produktów i ewentualne dodatkowe opłaty, jest każdorazowo podawana w trakcie składania Zamówienia, w tym także bezpośrednio przed i w chwili zatwierdzenia i złożenia przez Klienta Zamówienia. Są to całkowite koszty, które Klient zobowiązany jest zapłacić wraz z należnymi podatkami i kosztami dostarczenia towaru lub innymi opłatami.

1.5. W trakcie procedury składania zamówienia, aż do momentu naciśnięcia na przycisku „Kupuje i płacę”, Klient ma możliwość modyfikowania Zamówienia w szczególności w zakresie wyboru produktów, sposobu i adresu dostawy, sposobu płatności, innych danych podanych w formularzu zamówienia. Kliknięcie przycisku „Kupuje i płacę” powoduje złożenie wiążącego Zamówienia na produkty znajdujące się w Koszyku i rodzi po stronie Klienta obowiązek zapłaty.

6. Sprzedawca, w odpowiedzi na Zamówienie złożone w Sklepie Internetowym lub z wykorzystaniem innych środków porozumiewania się na odległość dopuszczonych w Regulaminie, niezwłocznie wysyła do Klienta automatyczną wiadomość na podany w tym celu przez Klienta adres e-mail z potwierdzeniem otrzymania Zamówienia i rozpoczęcia jego weryfikacji.

7. Po zweryfikowaniu złożonego przez Klienta Zamówienia, bez nieuzasadnionego opóźnienia, Sprzedawca wysyła do Klienta na podany adres e-mail wiadomość: z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia do realizacji, co jest równoznaczne z przyjęciem oferty Klienta i zawarciem umowy sprzedaży; z informacją o nieprzyjęciu Zamówienia do realizacji, co jest równoznaczne z nieprzyjęciem oferty Klienta, w szczególności z przyczyn wskazanych w punktach 8 i 9 poniżej.

W przypadku wyboru przez Klienta przy składaniu Zamówienia płatności na rachunek bankowy Sprzedawcy lub przelewem internetowym bankowości elektronicznej, Sprzedawca może wstrzymać się z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia do realizacji do czasu zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedawcy lub potwierdzenia poprawnego wykonania płatności przez podmiot realizujący płatności. W takim przypadku nieopłacanie w całości Zamówienia w terminie 5 dni od jego złożenia skutkuje anulacją Zamówienia. Sprzedawca może wstrzymać się z przyjęciem Zamówienia do realizacji w przypadku niedostępności produktu lub produktów objętych Zamówieniem (brak towaru w magazynie lub u dostawców Sprzedawcy), o czym Klient jest niezwłocznie informowany. W przypadku niedostępności tylko części produktów objętych Zamówieniem Klient decyduje, czy Zamówienie ma być zrealizowane częściowo czy w całości anulowane. Brak odpowiedzi ze strony Klienta w terminie 5 dni od dnia powiadomienia Klienta o niedostępności części produktów skutkuje anulowaniem całego Zamówienia.

W przypadku anulowania Zamówienia w całości lub w części, jeśli Klient opłacił Zamówienie, Sprzedawca zwróci Klientowi uiszczoną należność za produkty objęte anulacją w ciągu 14 (czternastu) dni kalendarzowych od anulowania Zamówienia. Zawarcie wiążącej umowy sprzedaży następuje wraz z otrzymaniem przez Klienta drogą elektroniczną potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji (potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji). Klient posiada prawo zmiany i rezygnacji z Zamówienia przed otrzymaniem potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji. Zmiany możliwe są drogą elektroniczną na adres e-mail sklep@bhpmajster.pl

Ceny produktów zamieszczone na stronie internetowej Sklepu Internetowego podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT, o ile nie jest zaznaczone, iż jest to cena netto. Klient i Sprzedawca związani są ceną produktu obowiązującą w chwili złożenia na niego Zamówienia. Promocje w Sklepie nie podlegają łączeniu, o ile regulamin promocji nie stanowi inaczej. W przypadku złożenia Zamówienia z wykorzystaniem innych niż Sklep Internetowy środków porozumiewania się na odległość dopuszczonych w Regulaminie, punkty 6 do 14 powyżej stosuje się odpowiednio, z uwzględnieniem okoliczności i wykorzystanego środka komunikacji.

§ 4. Metody płatności

  • Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione produkty:
  • przed wydaniem towaru Klientowi: przelew na rachunek bankowy Sprzedawcę (przelew tradycyjny)
  • przelew elektroniczny poprzez zewnętrzny system płatności Przelewy24
  • płatność BLIK
  • w momencie odbioru towaru: gotówką w przypadku odbioru towaru przez Klienta ze Sklepu Internetowego gotówką do rąk przewoźnika, w przypadku dostawy produktu za pośrednictwem przewoźnika.

Sprzedawca może udostępnić w Sklepie Internetowym również inne metody płatności niż określone w punkcie 1 powyżej. Sprzedawca może ustalić z Klientem szczególne warunki i formy płatności.

§ 5. Realizacja zamówień

Realizacja Zamówienia ma miejsce nie wcześniej niż po wysłaniu do Klienta potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji. Sprzedawca może informować Klienta o statusie Zamówienia, w szczególności wysyłając wiadomości na podany przez Klienta adres e -mail, sms lub kontaktując się telefonicznie, zgodnie z danymi podanymi przez Klienta podczas składania Zamówienia lub w Koncie Klienta, gdy Klient złożył zamówienie z wykorzystaniem Konta Klienta.

W zależności od wyboru Klienta dokonywanego przy składaniu Zamówienia: zamówiony produkt (produkty) jest wysyłany do Klienta na jego koszt zgodnie ze sposobem dostawy wybranym przez Klienta w Zamówieniu (opcja dostawy);

Klient dokonuje odbioru zamówionego produktu (produktów) we własnym zakresie i na własny koszt z magazynu Sprzedawcy znajdującego się pod adresem: ul. Wawrzyniaka 5, 62-050 Mosina (odbioru osobistego). Dostawa zamówionych produktów do Klienta dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i ma charakter odpłatny, chyba że umowa sprzedaży stanowi inaczej. Dostępne obszary i sposoby dostawy oraz związane z nimi opłaty wskazane są każdorazowo podczas składania Zamówienia. Przy każdym produkcie podany jest przybliżony termin przygotowania Zamówienia do wysyłki (wysłania paczki wybraną przez Klienta formą dostawy).

W przypadku wyboru przez Klienta przy składaniu Zamówienia opcji odbioru osobistego z magazynu Sprzedawcy:

6.1. Klient w potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia do realizacji zostanie poinformowany o przewidywanym terminie odbioru zamówionych produktów (przedmiotu Zamówienia).

6.2. Jeżeli termin, o którym mowa w podpunkcie

6.1 powyżej, jest dłuższy od wskazanego przy produkcie terminu przygotowania Zamówienia do wysyłki, o którym mowa w punkcie 5 powyżej (w przypadku objęcia Zamówieniem kilku produktów brany jest pod uwagę termin najdłuższy), Klient ma prawo dostąpić od umowy sprzedaży w zakresie wszystkich lub części produktów objętych Zamówieniem, w terminie 2 dni od wysłania Klientowi potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji, poprzez przesłanie stosownego oświadczenia na adres e-mail: sklep@bhpmajster.pl. W przeciwnym razie Zamówienie podlega w całości realizacji.

6.3. Klient zostanie powiadomiony o gotowości przedmiotu Zamówienia do odbioru za pośrednictwem wiadomości e-mail lub wiadomości tekstowej sms. Przy odbiorze należy podać numer zamówienia oraz imię i nazwisko/nazwę Klienta wskazane w formularzu zamówienia.

6.4. Przedmiot Zamówienia pozostaje gotowy do odbioru przez Klienta przez 14 dni od daty doręczenia Klientowi powiadomienia o gotowości przedmiotu Zamówienia do odbioru. Po upływie tego terminu Sprzedawca może wykonać prawo odstąpienia od umowy sprzedaży w w ciągu kolejnych 60 (sześćdziesięciu) dni.

7. Czas realizacji Zamówienia zależny jest między innymi od: wybranego przez Klienta sposobu płatności: w przypadku płatności z góry na rachunek bankowy Sprzedawcy lub przelewem internetowym bankowości elektronicznej – termin realizacji Zamówienia rozpoczyna swój bieg od dnia zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedawcę lub otrzymania przez Sprzedawcę potwierdzenia poprawnego wykonania płatności przez podmiot realizujący płatności; w przypadku wybrania płatności przy odbiorze Zamówionego towaru (płatność za pobraniem) – termin realizacji Zamówienia ten rozpoczyna swój bieg od dnia wysłania do Klienta potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji; c. wybranej przez Klienta formy dostawy; d. dostępności produktów w magazynie lub u dostawców Sprzedawcy.

8. Podany czas przygotowania Zamówienia do wysyłki lub przedstawienia przedmiotu Zamówienia do odbioru może zostać przekroczony z przyczyn związanych z możliwymi trudnościami w realizacji Zamówienia 8. W przypadku Klienta będącego Konsumentem termin dostawy nie może przekroczyć 30 dni. W razie przekroczenia terminu wskazanego w zdaniu poprzednim Konsument ma prawo do wyznaczenia Sprzedawcy dodatkowego terminu. Jeżeli produkt nadal nie zostanie wydany Klient może odstąpić od umowy sprzedaży.

9. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę zamówionego produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta nie będącego Konsumentem korzyści i ciężary związane z tym produktem oraz niebezpieczeństwo jego przypadkowej utraty lub uszkodzenia. Sprzedający w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie zamówionego produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi ani za opóźnienie w przewozie przesyłki.

10. Jeżeli produkt ma zostać przesłany przez Sklep Internetowy Klientowi będącemu Konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia zamówionego produktu każdorazowo przechodzi na Klienta z chwilą jej wydania Klientowi. Za wydanie rzeczy (produktu) uważa się jej powierzenie przez Sklep przewoźnikowi, jeżeli Sklep nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez kupującego.

11. Konsument odbierając przesyłkę z zamówieniem, powinien sprawdzić stan przesyłki. W przypadku stwierdzenia zniszczenia lub naruszenia opakowania należy, w obecności kuriera, sporządzić protokół szkody, który wraz z ewentualną reklamacją powinien zostać niezwłocznie przesłany do Sprzedawcę.

12. W przypadku braku możliwości realizacji Zamówienia z powodu niedostępności produktu (brak towaru w magazynie lub u dostawców Sprzedawcy) Sprzedawca ma prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży w terminie 30 (trzydzieści) dni, licząc od daty jej zawarcia. Jeżeli przewidywany termin realizacji zamówienia jest dłuższy niż 30 (trzydzieści) dni, Sprzedawca ma prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży w terminie przewidzianym do realizacji danego Zamówienia.

13. Do każdego zamówienia dołączany jest dowód zakupu (faktura VAT lub paragon). W przypadku, gdy zamawiający jest płatnikiem podatku VAT i chce otrzymać fakturę powinien wysłać o tym informację w formularzu bezpośrednio po dokonanym zakupie podając niezbędne dane. Za zgodą Klienta faktura może być doręczona wyłącznie w formie elektronicznej.

§ 6. Reklamacje

W przypadku stwierdzenia niezgodności dostarczonego produktu z umową, Klient ma prawo złożenia pisemnej reklamacji. Podstawą reklamacji może być w szczególności: dostarczenie innego produktu niż zamówiony dostarczenie niewłaściwej liczby produktów wady fabryczne. Nie stanowią podstawy reklamacji różnice w wyglądzie produktu dostarczonego z zamówionym, oglądanym na stronie internetowej Sklepu Internetowego, które to różnice mogą wynikać z innych ustawień (parametrów) monitora Klienta. Reklamacja może zostać złożona drogą elektroniczną na adres: sklep@bhpmajster.pl. lub listem poleconym na adres ul. Wawrzyniaka 5, 62-050 Mosina. Dla ułatwienia składania reklamacji, pod adresem …………………………………. zamieszczony został przykładowy formularz reklamacyjny. Korzystanie z przedmiotowego formularza jest fakultatywne.

Reklamacja powinna zawierać następujące dane: imię i nazwisko/nazwa Klienta, adres korespondencyjny, dane pozwalające na identyfikację sprzedaży (np. numer zamówienia, numer faktury, datę transakcji), przedmiot i przyczynę reklamacji, dane kontaktowe. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do 14 -dniowego okresu rozpatrzenia reklamacji od daty jej zgłoszenia, a o podjętych czynnościach zobowiązuje się informować Klienta. Jeżeli rozpatrzenie reklamacji w powyższym terminie nie będzie możliwe, w szczególności dla rozpatrzenia reklamacji konieczne będzie doręczenie Sprzedawcy reklamowanego produktu, Klient zostanie o tym poinformowany przed upływem powyższego terminu.

Klient zostanie powiadomiony o rozstrzygnięciu zgłoszonej reklamacji tą samą drogą, jaką przesłana została reklamacja, chyba, że Klient zastrzeże inną formę kontaktu. Rozstrzygnięcie reklamacji zostanie dodatkowo przesłane drogą elektroniczną na wskazany przez Klienta adres e-mail. W przypadku umów zawieranych z Konsumentami Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach określonych w art. 556 i kolejnych Kodeksu cywilnego za wady fizyczne lub prawne (rękojmia). Do Konsumenta zastosowanie mają w szczególności następujące postanowienia: Określając sposób realizacji zobowiązań Sprzedawcy w zakresie zgłoszonej reklamacji w przedmiocie wystąpienia wad fizycznych lub prawnych rzeczy, Konsument ma prawo złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od umowy, chyba, że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.

Konsument może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sklep. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna. 1. Sprzedawca w ciągu 14 dni ustosunkuje się do zgłoszenia Konsumenta. W przeciwnym razie uważa się, że Sprzedawca uznał oświadczenie lub żądanie Konsumenta za uzasadnione. Jeżeli Konsument zażądał wymiany wadliwego produktu na wolny od wad albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, za żądanie to uznał za uzasadnione. W przypadku umów zawieranych z Klientami nie będącymi jednocześnie Konsumentami, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi, na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego jest wyłączona.

§ 7. Wymagania techniczne

W celu prawidłowego i niezakłóconego korzystania ze Sklepu stacja/ urządzenie końcowe Klienta winna spełniać poniższe minimalne wymagania techniczne. aktywne łącze internetowe; dostęp do przeglądarki internetowej: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej; włączona akceptacja plików cookies oraz Skryptów Java; aktywny adres poczty elektronicznej, a także w określonych przypadkach klawiaturę lub inne urządzenie, umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych. Witryna internetowa sklepu dopasowana jest do rozdzielczości ekranu 1366×768.

§ 8. Prawo Konsumenta odstąpienia od umowy

Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827 ze zm.) Klient będący Konsumentem ma prawo do pisemnego odstąpienia od zawieranej umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia wydania rzeczy tj. od momentu, w którym Klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik wskazana przez Klienta weszła w posiadanie rzeczy. Do zachowania czternastodniowego terminu, o którym mowa w punkcie 1 powyżej, wystarczające jest wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem, drogą elektroniczną na adres e-mail: sklep@bhpmajster.pl lub na piśmie na adres: ul. Wawrzyniaka 5, 62-050 Mosina. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór został zamieszczony pod adresem ………………………….. a nadto każdorazowo jest dołączany w wersji papierowej do produktu. Korzystanie z przedmiotowego formularza jest fakultatywne. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadkach określonych w art. 38 ustawy, o której mowa w punkcie 1 powyżej. W przypadku odstąpienia od umowy Konsument zobowiązany jest do zwrotu towaru na adres: ul. Wawrzyniaka 5, 62-050 Mosina niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w który, odstąpił od umowy. Odsyłany towar należy zapakować w sposób uniemożliwiający jego uszkodzenie w transporcie. W przypadku odstąpienia od umowy Konsumentowi zwracane są wszystkie otrzymane od niego płatności oraz koszty dostarczenia rzeczy do Sprzedawcy z tym zastrzeżeniem, że jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Zwrot płatności, o których mowa w punkcie 4 powyżej, nastąpi w ciągu 14 dni i od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanego towaru (rzeczy) lub do czasu dostarczenia dowodu odesłania tego towaru w związku z odstąpieniem w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

§ 9. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny. Poniższe zapisy mają charakter informacyjny i nie stanowią zobowiązania Sprzedawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów. Oświadczenie Sprzedawcy o zgodzie lub odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich składane jest przez Sprzedawcę na papierze lub innym trwałym nośniku w przypadku, gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór nie został rozwiązany. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

1. Klient będący Konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży; zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporu między Klientem, a Sprzedawcą; skorzystanie z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

§ 10. Ochrona danych osobowych

Dane osobowe Klienta są przetwarzane przez Sprzedawcę jako administratora danych osobowych. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, ale niezbędne w celu założenia Konta Klienta, korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną, zawarcia i wykonania umowy sprzedaży. Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych zawarte są w zakładce „Polityka Prywatności” dostępnej w Sklepie Internetowym.

§ 11. Postanowienia końcowe

Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Klienta będącego jednocześnie Konsumentem przysługujących mu na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w tym w szczególności ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827 ze zm.) oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 ze zm.).